Tuotehaku

Ruutunäkymän liikennevaloissa vihreä on heti saatavilla, punainen juuri nyt loppu varastosta, keltainen ei vielä ilmestynyt tai huutomerkin kera ei hyllyvalikoimaa, eli me tilaamme sitten, kun sinä olet tilannut meiltä. Saatavuusinfossa kerrotaan tarkemmin saatavuustiedoista.

Haun tulokset 1 - 8 / 8



Praedor 2.0 Pelinjohtajan kirja (HC)
Praedor 2.0 Pelinjohtajan kirja (HC)

Osta tämä peli Fantasiapeleistä ja saa sen PDF -versio kaupan päälle!
Lue lisää täältä

Korjauksia ja selvennyksiä

Lomakkeita ja apuvälineitä

PRAEDOR on fantasiaroolipeli Petri Hiltusen samannimisten sarjakuvatarinoiden maailmasta. Se kertoo Jaconiasta, maailman sirpaleesta, joka on jäänyt keskelle muinaisen kirouksen tuhoaman superkulttuurin jäännöksiä. Erityisesti se kertoo praedoreista, taitavista ja rohkeista seikkailijoista, jotka tekevät retkiä Borvarian raunioihin aarteiden toivossa. He ovat legendojen sankareita ja konnia, kadehdittuja menestyjiä ja vihattuja nousukkaita. Heidän joukossaan ylhäiset ja alhaiset ovat tasa-arvoisia, sillä hirviöt ja hornanhenget eivät piittaa sukupuista. Praedor on pulp-fantasiaa aikuiseen makuun. Kirjoineen ja sarjakuvineen Praedorista on kasvanut suurin suomalainen fantasiabrändi.

Praedor-roolipelin 2. laitos tuo 20 vuotta lisää kokemuksia ja uusia tarinoita osaksi roolipeliä. Se on täysin yhteensopiva aikaisempien lisäkirjojen kanssa. Mukana on myös uutta sarjakuvaa, lahjakkaiden kuvittajien yhteistyönä tekemää taidetta, särmemmät säännöt, lisää maailmatietoa ja keinoja tehdä seikkailijasta vieläkin värikkäämpi. Alkemia ja hirviösäännöt on uudistettu ja aikalinjaa päivitetty vuoteen 520 V.a. asti, jolloin mukaan on saatu sarjakuvien ja romaanien käänteet. Kattavan pelinjohto-ohjeistuksen, runsaiden esimerkkien ja valmishahmojen avulla Praedor-roolipeli sopii myös uusille seikkailijoille, joskin lähdemateriaalinsa vuoksi sitä ei suositella aivan pienimmille.

Pelinjohtajan kirjassa on kaikki mitä huimia seikkailuja ja ovelia juonenkäänteitä pohtivan pelinjohtajan tulisi tietää. Roolipeliin on tarjolla myös Seikkailijan kirja.

* Kovakantinen, 156 sivua, keinonahkakannet metalliväreillä
* Useiden eri taiteilijoiden upea sisäkuvitus
* Kokonaan uusi ja perinpohjainen pelinjohtamisen ohjeistus
* Seikkailuja, hirviöitä, aarteita ja outoja kohtaloita
* Borvarian ja Jaconian laajennetut kuvaukset, päivitettyinä vuoteen 520 Va.
* Lukupaketti kaikille pelinjohtamisesta ja/tai Jaconiasta kiinnostuneille

* 156 sivua, A4-koossa
* Keinonahkakannet metalliväripainatuksella
* Runsas mustavalko- ja harmaakuvitus
* Upea Jaconian värikartta

      heti saatavilla
40.00 €
Praedor 2.0 Seikkailijan kirja (HC)
Praedor 2.0 Seikkailijan kirja (HC)

Osta tämä peli Fantasiapeleistä ja saa sen PDF -versio kaupan päälle!
Lue lisää täältä

Korjauksia ja selvennyksiä

Lomakkeita ja apuvälineitä

PRAEDOR on fantasiaroolipeli Petri Hiltusen samannimisten sarjakuvatarinoiden maailmasta. Se kertoo Jaconiasta, maailman sirpaleesta, joka on jäänyt keskelle muinaisen kirouksen tuhoaman superkulttuurin jäännöksiä. Erityisesti se kertoo praedoreista, taitavista ja rohkeista seikkailijoista, jotka tekevät retkiä Borvarian raunioihin aarteiden toivossa. He ovat legendojen sankareita ja konnia, kadehdittuja menestyjiä ja vihattuja nousukkaita. Heidän joukossaan ylhäiset ja alhaiset ovat tasa-arvoisia, sillä hirviöt ja hornanhenget eivät piittaa sukupuista. Praedor on pulp-fantasiaa aikuiseen makuun. Kirjoineen ja sarjakuvineen Praedorista on kasvanut suurin suomalainen fantasiabrändi.

Praedor-roolipelin 2. laitos tuo 20 vuotta lisää kokemuksia ja uusia tarinoita osaksi roolipeliä. Se on täysin yhteensopiva aikaisempien lisäkirjojen kanssa. Mukana on myös uutta sarjakuvaa, lahjakkaiden kuvittajien yhteistyönä tekemää taidetta, särmemmät säännöt, lisää maailmatietoa ja keinoja tehdä seikkailijasta vieläkin värikkäämpi. Alkemia ja hirviösäännöt on uudistettu ja aikalinjaa päivitetty vuoteen 520 V.a. asti, jolloin mukaan on saatu sarjakuvien ja romaanien käänteet. Kattavan pelinjohto-ohjeistuksen, runsaiden esimerkkien ja valmishahmojen avulla Praedor-roolipeli sopii myös uusille seikkailijoille, joskin lähdemateriaalinsa vuoksi sitä ei suositella aivan pienimmille.

Seikkailijan kirjassa on kaikki mitä uraansa aloittelevan praedorin tulisi tietää. Roolipeliin on tarjolla myös Pelinjohtajan kirja.

* Kovakantinen, 156 sivua, keinonahkakannet metalliväreillä.
* Jaconian värikartta
* Useiden eri taiteilijoiden upea sisäkuvitus
* Lisää Petri Hiltusen maailmasarjakuvaa!
* Tuoreimmat versiot säännöistä, runsailla esimerkeillä
* Uusi ja pelattavampi alkemia!
* Kaikki ja enemmänkin kuin mitä pelaajan tarvitsee tietää
* Pelkällä Seikkailijan kirjallakin voi pelata

* 156 sivua, A4-koossa
* Keinonahkakannet metalliväripainatuksella
* Runsas mustavalko- ja harmaakuvitus
* Upea Jaconian värikartta

      heti saatavilla
40.00 €
Praedor: Seikkailukortit, deluxe
Praedor: Seikkailukortit, deluxe

Deluxe seikkailukortit ovat paljon isompia kuin tavalliset seikkailukortit ja tulevat valmiiksi 100 kortin pakoissa (mikä vastaa kahta vanhaa pakkaa). Koko on 89 x 127mm eli likimain tuplaten aiempaa kookkaammat.

Tavallisten seikkailukortttien kuvaushan oli:

50 kaksipuolisen kuvakortin pakka

Praedor seikkailukortit ovat oiva työkalu pelinjohtajille, joiden seikkailijat harhailevat Borvarian rannattomissa raunioissa. Korteissa ovat samat maamerkit ja vaarat kuin Kirotussa Kirjassakin, ja pelinjohtaja voi rakentaa niistä kartan kun seikkailijat raivaavat tietään Kirotun maan maamerkiltä toiselle. Pakassa on 50 kaksipuolista korttia ja siten 100 upeaa Petri Hiltusen piirtämää kuvaa Borvarian vaaroista ja maisemista. Yhdelläkin voi luonnostella kaupunkimaisemia, mutta paras tulos saadaan käyttämällä kahta tai jopa kolmea pakkaa.

Käyttöohjeet
Aina kun tulee tarpeen tietää minne seikkailijat ovat saapuneet, vedetään pakasta kortti ja asetetaan se pöydälle maamerkkipuoli ylöspäin. Seikkailijat voivat vielä kääntyä takaisin, mutta jos he jatkavat eteenpäin, pelinjohtaja vetää pakasta yhtä monta korttia kuin on maamerkin vaara-arvo, ja katsoo niiden vaarapuolet salaa. Tämä kertoo hänelle millaisia uhkia näissä raunioissa vaanii. Todennäköisyydet eivät ole samat kuin Kirotussa Kirjassa, joten pelinjohtaja voi halutessaan hylätä vaarakortin jos se ei kertakaikkiaan sovi tilanteeseen.

Jos seikkailijat yrittävät vain kulkea alueen läpi, heillä on mahdollisuus välttää nämä uhat, mutta jos he pysähtyvät etsimään aarteita, kohtaaminen on lähes väistämätön. Voitetut vaarat palautetaan pakkaan. Tällä tavalla pelaamalla korteista muodostuu Borvarian kartta kuin itsestään. Kun jokin alue on tutkittu, seikkailijat voivat päättää mihin ilmansuuntaan jatkavat matkaa ja seuraavalla vahdilla he saapuvat taas seuraavalle maamerkille, mikä vedetään pakasta. Kukaan ei pysty kartoittamaan Borvarian kaikkia katuja, kujia ja käänteitä, mutta praedorit suunnittelevatkin retkensä tunnetulta maamerkiltä toiselle.

Esimerkki: Seikkailijat purjehtivat joka pitkin Borvariaan ja jokaista vahtia (4 tuntia) kohti pelinjohtaja vetää yhden maamerkin pakasta ja laittaa sen samaan riviin edellisten kanssa. Se on jokiranta. Lopulta näkyviin tulee ”kaatunut torni” ja seikkailijat päättävät lähteä tutkimaan sitä. He soutavat rantaan, mikä voi olla haaste jo itsessään, ja aikovat edetä torniin ja sen ohi sisämaahan päin. Kaatuneen tornin vaara-arvo on vain 1, joten pelinjohtaja vetää yhden kortin ja katsoo sen vaarapuolen. 1N3 Nilviötä.

Nopanheitto antaa 2 hirviötä. Hän päättää tornin lojuvan osittain rantavedessä tai että vajonneet korttelit tulvivat. Monenlaista pikkuelämää kihisee seikkailijoiden ympärillä, mutta kun heidän kahluunsa laineet yltävät kaatuneen tornin seiniin, ne herättävät tornin sisällä uinuneet nilviöt. Nämä veden, liman ja lonkeroiden hirviöt odottavat seikkailijoiden kulkevan heidän välistään ja sitten hyökkäävät yhtä aikaa ja väijyksistä. Jos ne voitetaan, tornia voi tutkia aarteiden toivossa ja seikkailijat voivat edetä seuraavalle maamerkille haluamassaan ilmansuunnassa.

      heti saatavilla
35.00 €

Hakusivu: 1

    

Uutuuksia