Tuotehaku

Ruutunäkymän liikennevaloissa vihreä on heti saatavilla, punainen juuri nyt loppu varastosta, keltainen ei vielä ilmestynyt tai huutomerkin kera ei hyllyvalikoimaa, eli me tilaamme sitten, kun sinä olet tilannut meiltä. Saatavuusinfossa kerrotaan tarkemmin saatavuustiedoista.

Haun tulokset 1 - 24 / 249



6 Nimmt! (suomeksi)
6 Nimmt! (suomeksi)

Wolfgang Kramer on tehnyt useita menestyspelejä, mutta tietyllä tavalla niistä suurin on kuitenkin 6 Nimmt! Mikään muu Kramerin peli ei vetoa suureen yleisöön samalla tavalla kuin 6 Nimmt!:in yksinkertainen eleganssi.

Peli on erittäin yksinkertainen. Pakka koostuu numeroista 1-104, joista kussakin on tietty määrä häränpäitä. Pelaajille jaetaan kymmenen korttia ja neljä korttia laitetaan pöydälle neljän rivin aloitukseksi. Sen jälkeen kukin pelaajista valitsee kädestään yhden kortin. Kortit paljastetaan samanaikaisesti.

Aloittaen pienimmästä kortista, kortit laitetaan pöydälle rivien jatkoksi. Korttien pelaamiseen pätee kaksi sääntöä: rivien numeroiden on kasvettava tasaisesti ja erotuksen on oltava mahdollisimman pieni. Korttia 42 ei siis saisi laittaa kortin 37 perään, jos kortti 40 on pöydällä.

Peli etenee näin, kunnes jonkun on laitettava riviin kuudes kortti. Pelin nimen mukaisesti kuudes ottaa! Pelaaja kerää rivin kortit itselleen ja laittaa pelaamansa kortin uudeksi riviksi. Korttien keräämistä pitää välttää, sillä häränpäät ovat miinuspisteitä.

Peli jatkuu, kunnes kaikki pelaajat ovat korttinsa pelanneet. Sen jälkeen pelaajat laskevat pisteensä. Peli päättyy, kunnes jollakin pelaajalla on 66 pistettä, jolloin vähiten pisteitä kerännyt pelaaja voittaa.

6 Nimmt! on erittäin helppo peli, jonka pelaaminen ei juuri muuta vaadi kuin sen, että osaa numerot 1-104. Mitä enemmän pelissä on pelaajia, sitä hauskempaa ja kaottisempaa on meno, tietysti. Tämän pelin voi esitellä kenelle tahansa, ja menestys on taattu.

Pelaajia: 2-10
Peliaika: 45 min
Ikä: 10+
Kieli: suomi, ruotsi, norja
Suunnittelija: Wolfgang Kramer

      heti saatavilla
11.90 €
Agemonia
Agemonia

Agemonia is a fully co-operative board game with challenging, moral choices, set in an expansive storyline for 1-4 players.

Live your destiny, and become the mightiest of heroes — or the most despicable of villains — in this unforgettable adventure!

* Over 100 hours of gameplay per campaign.
* 38 scenarios with a blend of exploration, discovery, and fighting for your life!
* A Fail Forward system that keeps your campaign moving forwards.
* The unique Stamina chip system combines your stamina and health together, and managing these are key to success.

Agemonia, an enchanted world brimming with magic, is experiencing its greatest upheaval. Earth tremors, tidal surges, electrical storms — the cataclysmic events are increasing and driving the mortal races to the brink of war. What could this have to do with the resurgence of mysterious, ancient devices? And what of the approaching darkness that reaches from beyond the shadowy gates of the Breach...?

As your Heroes explore the Scenario map, story points are triggered, revealing more information about your surroundings. They may provide useful equipment or treasure, spawn new enemies onto the map, or give your Hero an opportunity to test one of their abilities: Might, Agility or Will, by rolling dice, and spending Mana. You spend mana in the form of mana chips, but these are also spent and flipped to their wound side when your hero takes damage, reducing the amount of mana available for you to use. Each turn your Hero will perform an action (such as attacking, healing, or focusing your abilities) and a maneuver (such as moving, meditating to regain precious mana, or recovering to heal your wounds) in either order. Choose wisely, as your choice of action will also affect your turn order for the round, and coordinating your actions with your fellow Heroes is key.

The Agemonia campaign consists of around 25 to 30 scenarios in the rich and ever changing world of Agemonia.

As you play the campaign your Heroes will gain levels, providing them with new actions and new abilities, make friends (or enemies) of the various powerful factions within the game, and encounter various challenges to overcome.

You play the Agemonia Campaign by repeating the 3 campaign steps: the City step, the Journey step, and the Scenario step.

Agemonia homepage

1–4 Players
60–120 Min
Age: 10+

      loppu varastosta
179.00 €
Agricola (suomeksi)
Agricola (suomeksi)

Agricolassa pelaajat pääsevät kokemaan, miten rankkaa maanviljelijän elämä oli 1600-luvulla. Pelin alussa pelaajilla on tyhjä piha, kahden huoneen puumökki ja kaksi perheenjäsentä tekemässä töitä. Pelin lopussa, toivottavasti, on iso perhe suuressa kivitalossa, piha täynnä eläinten laitumia ja viljavia peltoja. Pahimmassa tapauksessa nälkiintynyt perhe asuu yhä siinä puurötiskössä ja kerjää elääkseen...

"Papupeli" Bohnanzasta tutun Uwe Rosenbergin toinen viljelypeli on massiivinen läjä puukomponentteja ja kortteja. Pelin 120 korttia varmistavat, että vaihtelua riittää. Mukana on myös yksinkertaisempi, mutta silti varsin erinomainen perhepelimoodi, jossa kortteja ei käytetä ollenkaan. Tällöin peli sopii myös nuoremmille pelaajille. Agricola on myös oivallinen yksinpeli.

Resurssienhallintapelien ystäville tämä loppuvuoden 2007 kohutuin ja kehutuin lautapeli on erinomainen valinta. Agricola sopii itse asiassa varsin monenlaisille pelaajille: pelistä nauttivat optimointipelien ystävät, toisaalta Agricolassa on vahva teema ja hyvää rakentamisen tuntua.

Vain suoraa pelaajien välistä kamppailua kaipaaville peli ei tarjoa ihan kaikkea, Agricolassa kilpailu toisten pelaajien kanssa on epäsuoraa ja pelaajat keskittyvät pääasiassa oman maatilansa rakenteluun; kilpaillen toki samoilla raaka-ainemarkkinoilla. Tämä peli vetoaa myös moneen vähemmänkin lautapelejä pelanneeseen, maatilan kehittäminen on yksinkertaisesti niin hauskaa puuhaa.

Sisältö:
ohjekirja suomeksi
pelilauta
2 pelilaudan jatketta
4 maatilalautaa
varastolauta
2 muunnelmalaattaa
"osa-aikatyö" pelilauta
23 puuhuone/pelto-laattaa
16 savi/kivihuonetta
36 "1" ruokalaattaa
8 "5" ruokalaattaa
3 ehdotusmerkkiä
10 tuotelaattaa
120 korttia (parannuksia, ammatteja, toimintaruutuja)
pistevihko
18 puista lammasta
15 puista villisikaa
13 puista lehmää
30 puista puuta
23 puista savea
14 puista ruokoa
16 puista kiveä
24 puista viljaa
16 puista vihannesta
aloittajan nappula
60 puista aitaa
16 puista tallia
20 puista ihmistä

      heti saatavilla
49.00 €
Alhambra (suomeksi)
Alhambra (suomeksi)

Vuoden 2005 Vuoden peli Alhambra on palannut valikoimaan uudistettuna pohjoismaisena painoksena. Pistelauta, pelilauta ja kuvitus on uusittu ja nyt mukana on myös laattateline. Mainioksi todettua palatsinrakentelua koko perheelle!

Katso pelin englanninkielinen esittely Youtubesta.

Dirk Henn voitti Spiel des Jahresinsa tällä vanhan pelin uudelleenlämmittelyllä. Alhambran kuoren alta paljastuu Hennin osakepeli Stimmt So!, johon on toki lisätty paljon uutta. Aivan pelkästä uudelleenteemoitetusta uusintajullkaisusta ei ole kyse.

Pelaajat rakentavat keskiaikaisen arabialaisen Alhambran palatsia. Menestyksekkäin rakentaja voittaa, luonnollisesti. Menestystä taas mitataan pisteillä, joita saa rakentamalla enemmistöjä eri rakennustyypeistä. Alhambrassa yhdistyy laattojen latominen, enemmistöjen kerääminen ja varsin omaperäinen ostomekanismi.

Laattoja siis kerätään. Niistä on rakennettava yhtenäinen kokonaisuus, mikä on suurimmaksi osaksi helppoa. Laatoissa on kuitenkin muureja, joiden on osuttava kohdalleen. Tämä rajoittaa rakentamista hieman; lisäksi rakentamalla pitkän ulkomuurin palatsilleen saa lisäpisteitä.

Pelissä käytetään peräti neljää eri valuuttaa. Rahaa saa yksinkertaisesti keräämällä: pöydästä saa nostaa joko yhden setelin tai useampia, jos niiden yhteenlaskettu arvo on riittävän pieni. Rahan nostaminen parantaa menestymisen mahdollisuuksia, mutta edistää pelin kulkua, sillä rahapinoon on kätketty pisteytyksiä aikaansaavat kortit. Nostamalla rahaa ei saa pisteitä, joten siten tekee itselleen hallaa.

Rahalla ostetaan laattoja: kulloinkin on saatavilla neljä eri laattaa, yksi kutakin valuuttaa kohden. Alhambrassa ei tunneta vaihtorahaa. Jos maksaa liikaa, maksaa liikaa, eikä rahaa saa takaisin. Siksi kannattaa nostaa myös pikkurahaa! Jos maksaa tasarahalla, saa suurenmoisen bonuksen: lisävuoron. Jos ostaa toisen kerran tasarahalla, saa vielä lisävuoron - yhdellä kierroksella voi tyhjentää pöydän, jos sattuu sopivasti rahaa taskuun.

Peli vaatii siis hienovaraista taktikointia. Mitä enemmän pelaajia pelissä on mukana, sitä enemmän taktikointi korostuu kaaoksen noustessa. Peli toimiikin parhaiten 2-4 pelaajalla. Viidellä ja kuudellakin peli toimii, mutta vuorojen välissä on pitkä aika ja kaaoksen määrä voi olla joillekin liikaa. Pienemmillä pelaajamäärillä strategiat korostuvat - pelissä riittää kyllä mietittävää.

Alhambra ei ole erityisen vaikea peli ja sopii mainiosti myös vähemmän pelejä harrastaneille. Sitä uskaltaa tarjota hyvinkin monenlaisen yleisön kokeiltavaksi. Peli voitti Spiel des Jahresin vuonna 2003, eikä suotta.

Pelin ensimmäinen saksankielinen laitos ilmestyi nimellä Alhambra. Toisen samannimisen pelin vuoksi seuraava laitos sai nimekseen Der Palast von Alhambra ja siksi englanninkielisenkin laitoksen koko nimi on The Palace of Alhambra. Peli tunnetaan kuitenkin yleisesti pelkkänä Alhambrana.

Kieli: suomi, norja, ruotsi, tanska
Suunnittelija: Dirk Henn

Pelaajamäärä: 2-6
Ikäsuositus: 8+
Peliaika: 45-60 min

      heti saatavilla
32.00 €
Bang! (suomeksi)
Bang! (suomeksi)

Italiassa on ennenkin taidettu westernien tekeminen, eikä Bang! ole poikkeus. Pelin asetelma on yksinkertainen: sheriffi ja apulaissheriffit vastaan lainsuojattomat. Matkassa on yksi pieni mutka, sillä vain sheriffin henkilöllisyys on tiedossa pelin aluksi. Kuka on lainsuojaton, kuka taas apulaissheriffi - ja kuka on petturi, joka on yksin kaikkia vastaan?

Bang! on kuvitettu tyylikkäästi ja western-henkisesti. Peli tavoittaa hakemansa tunnelman onnistuneesti. Kortit ovat myös melko hyvälaatuisia. Roolikortit ovat tietysti tärkeä osa peliä. Valikoima riippuu pelaajamäärästä. Sheriffi ja apulaissheriffit voittavat, jos kaikki lainsuojattomat ja petturi kuolevat, lainsuojattomat voittavat jos sheriffi kuolee ja petturi voittaa, jos kaikki muut kuolevat.

Jokaisella pelaajalla on lisäksi hahmokortti, joista jokaisella on joku erikoisominaisuus. Tämä tuo peliin lisää vaihtelua, sillä hahmojen erikoisominaisuudet vaikuttavat peliin melko paljon. Ominaisuudet ovat kuitenkin tasapainoisia.

Vuoronsa aluksi pelaaja nostaa pakasta kaksi korttia. Kortteja saa pelata haluamansa määrän ja vuoron lopussa kortteja täytyy heittää pois, jos kädessä on enemmän korttia kuin terveyttä on jäljellä. Joka vuoro saa pelata yhden ampumiskortin, jolla voi ampua jotain toista pelaajaa. Normaalisti pelaajat saavat ampua vain vieressään istuvia pelaajia, mutta tehokkaammat aseet antavat lisää kantamaa.

Bang! on nokkela peli, joka toimii parhaiten suuremmilla pelaajamäärillä ja rennommalla asenteella. Peli on aika tuuripitoinen ja kaoottinen, joten peleihin vakavammin suhtautuville se voi olla liian kepeä. Peli jakaa mielipiteet tehokkaasti (pelin eliminaatioluonne ei esimerkiksi sovi kaikille), mutta jos siihen suhtautuu oikein - unohtaa strategiat ja sen sellaisen - peli voi olla erittäin hauskaa ajanvietettä.

Huom! Tämä tuote on periaatteessa kolmikielinen, Englanti, Suomi ja Ruotsi, mutta ohjeet ovat vain suomeksi ja ruotsiksi.

Pelaajamäärä: 4-7
Ikäsuositus: 10+
Peliaika: 20-40 min
Kieli: suomi, englanti, ruotsi
Suunnittelija: Emiliano Sciarra

      heti saatavilla
21.90 €
Bohnanza (suomeksi)
Bohnanza (suomeksi)

Kiinnostaisiko papujen kasvattaminen? Bohnanzan ideaa ei voi sanoa mitenkään erityisen houkuttelevaksi, mutta niinpä vain erikoisista korttipeleistään tunnettu Uwe Rosenberg on onnistunut tekemään papujen viljelemisestäkin kiinnostavaa. Bohnanza on arvostettu korttipeli, jota kaikkien pitäisi ainakin kokeilla.

Pelissä ei ole muita komponentteja kuin kortteja, mutta ne ovatkin sitten varsin laadukkaita. Kortit kuvaavat erilaisia papuja, joita löytyy moneen lähtöön. Eri papulaatujen harvinaisuus ja siten arvokkuus vaihtelee. Korteista löytyvä papumittari kertoo, montako kappaletta kyseistä papua tarvitaan tietyn rahamäärän saamiseen. Raha on toteutettu nokkelasti: korttien taustassa on kolikon kuva, samoja kortteja käytetään sekä rahana että kauppatavarana.

Vuoronsa aluksi jokaisen pelaajan on istutettava pellolle papu. Korttia ei saa valita, vaan se on käden ensimmäinen kortti (kädessä olevien korttien järjestystä ei saa muuttaa pelin aikana!). Peltoja on vain kaksi (kolmannen pellon voi ostaa pelin aikana) ja kullekin pellolle voi istuttaa vain yhdenlaisia papuja. Kortti on pakko pelata ja jos se ei sovi olemassaoleville pelloille, täytyy pavut myydä pellolta - oli niitä tarpeeksi tai ei.

Sen jälkeen pelaaja kääntää pakasta esiin kaksi uutta korttia. Nämä kortit pitää vuoron päätteeksi istuttaa omaan peltoon, mutta ne voi myös vaihtaa muille pelaajille. Vaihtokauppoihin voi liittää myös kädessään olevia kortteja, jolloin on mahdollista päästä eroon huonoista korteista, joita ei itse haluaisi istuttaa pellolleen - ennemmin tai myöhemmin ne on pakko, kun ne kulkevat kädessä eteenpäin. Mitä vilkkaammin käy kauppaa, sitä parempi on menestys.

Bohnanza on lähestulkoon vallankumouksellinen korttipeli. Se on todella erilainen eikä muistuta oikeastaan mitään muuta. Siksi sen oppiminenkin on hieman hankalaa. Oppimiskynnys ylittyy kuitenkin parilla pelillä ja sen jälkeen voi keskittyä raivokkaaseen kaupankäyntiin. Kaikkia kauppojen veivaaminen ei miellytä, mutta kaupankäyntihenkisemmät nauttivat takuuvarmasti.

Kaikkien kannattaa joka tapauksessa kokeilla. Bohnanza on erikoinen korttipelielämys, joka sopii hyvin myös perhepeliksi siinä missä peliharrastajille. Korttien humoristinen kuvitus tekee pelaamisesta hauskaa ja kaupankäyntihän on väistämättä erittäin sosiaalista puuhaa. Suosittelemme lämpimästi!

Pelaajamäärä: 2-7
Ikäsuositus: 12+
Peliaika: 45 min
Kieli: suomi, norja, ruotsi, tanska
Suunnittelija: Uwe Rosenberg

      heti saatavilla
21.90 €

Hakusivu: 1 2 3 6 9 10 11

Uutuuksia